Loading...
Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW ON-LINE
W MUZEUM ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE W WARSZAWIE
Spis treści
- Słowniczek pojęć.
- Postanowienia ogólne.
- Zakup biletów online.
- Reklamacje.
- Zwrot i wymiana biletów.
- Prawa i obowiązki Muzeum oraz Uczestników Lekcji muzealnych.
- Dane osobowe.
- Postanowienia końcowe.
I. Słowniczek pojęć
- Muzeum/Operator Modułu – Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie z siedzibą Agrykola 1, 00 - 460 Warszawa, NIP: 7010794896, REGON: 369111140, wpisanego do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod nr 108/2018.
- Moduł – moduł strony internetowej Muzeum przeznaczony do zakupu biletów on-line , pod adresem: lazienki-krolewskie.pl.
- Kasa Muzeum – kasa zlokalizowana w budynku Podchorążówki.
- Regulamin – niniejszy regulamin zakupu biletów on-line - za pośrednictwem Modułu.
- Zamówienie – Zamówieniu podlegają bilety za wstęp na zwiedzanie wystaw, uczestniczenie w wydarzeniach dla gości indywidualnych i za wstęp na lekcje muzealne dla grup zorganizowanych.
- Zamawiający – osoba dokonująca zakupu biletu/biletów online.
- Bilet – dokument w postaci wydruku lub czytelnego pliku .pdf okazany na ekranie urządzenia mobilnego, potwierdzający uprawnienie do zwiedzania wystawy, uczestniczenia w wydarzeniu lub wstępu na lekcję muzealną, w określonym terminie, za który Zamawiający uiścił opłatę przy jego nabyciu.
- Wystawa - ekspozycja prezentowana czasowo w Muzeum.
- Wydarzenie - wydarzenie kulturalne, artystyczne, przyrodnicze i inne organizowane w Muzeum, tj. koncert, spektakl, spacer, warsztaty, oprowadzanie.
- Lekcja muzealna - zajęcia edukacyjne przeprowadzane dla różnych grup wiekowych zgodnie z wybraną tematyką.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa szczegółowe warunki dokonywania zakupu biletów online w Muzeum za wstęp na:
1) wystawę,
2) wydarzenie,
3) lekcję muzealną.
- Muzeum świadczy usługi zakupu biletów online w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Niezwłocznie po dokonaniu zamówienia biletów online Zamawiający otrzyma z systemu potwierdzenie dokonania Zamówienia przesłane pocztą elektroniczną na podany przez Zamawiającego adres e-mail, ze wskazaniem nr zamówienia, liczbą zamówionych biletów, nazwą wystawy, wydarzenia, lekcji muzealnej, datą, określoną godziną lub przedziałem czasowym przeznaczonym na wstęp oraz wartością zamówionych biletów.
- Przed skorzystaniem z procesu zakupu biletów za pośrednictwem Modułu, Zamawiający powinien zapoznać się z Regulaminem, potwierdzić fakt jego przeczytania i zaakceptować jego treść poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w oknie otwieranym automatycznie w Module, a następnie dokonać rejestracji.
- W celu dokonania zakupu biletów za pośrednictwem Modułu, Zamawiający powinien dysponować przeglądarką Internet Explorer 11, Mozilla FireFox 36, Opera 32, Google Chrome 30 lub Safari 9 – lub w nowszych wersjach.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do czasowego zamknięcia obiektu, w którym prezentowana jest wystawa, wydarzenie lub lekcja muzealna, w związku z organizacją w tym obiekcie innego wydarzenia, w tym rangi państwowej, a także wystąpieniem siły wyższej, w tym złych warunków atmosferycznych, z powodów których wejście na teren Ogrodów Muzeum zostanie czasowo zamknięte dla Zwiedzających. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w zdaniu poprzednim, Muzeum zwróci Zamawiającemu koszty zakupu biletów, według zasad określonych w rozdziale V pkt 1 niniejszego Regulaminu.
III. Zakup biletów online
- Zakupu biletów można dokonywać online za pośrednictwem Modułu dostępnego na stronie internetowej Muzeum.
- Aby zakupić bilety za pośrednictwem Modułu należy wypełnić formularz zakupu oraz stosować się do instrukcji w nim zawartych. Należy uważnie wypełniać formularz, ponieważ podanie błędnych danych, w szczególności adresu e-mail, może spowodować brak możliwości skutecznego nabycia biletu i w następstwie skutkować brakiem możliwości otrzymania zwrotu kosztów za niewykorzystane bilety, zgodnie z zapisami rozdziału V niniejszego Regulaminu.
- Przy zakupie biletów online, płatności realizowane są przy pomocy przelewu elektronicznego lub karty płatniczej obsługiwanego przez przez PayPro SA, właściciela portalu www.przelewy24.pl,
- Bilety pozostają własnością Muzeum do czasu odnotowania przez Muzeum potwierdzenia dokonania zapłaty przez PayPro w aplikacji bankowej obsługiwanej na rzecz Muzeum.
- Płatności, o których mowa ust. 3, obsługiwane są wyłącznie przez PayPro SA, właściciela portalu przelewy24.pl, z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, za pośrednictwem portalu internetowego www.przelewy24.pl. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Zamawiający ma prawo do zgłoszenia reklamacji dotyczącej procesu płatności opisanego w ust. 5 bezpośrednio do firmy PayPro, właściciela portalu www.przelewy 24.pl. Zgłoszenie reklamacyjne powinno być przesłane przy użyciu elektronicznego formularza dostępnego na stronie internetowej pod adresem http://przelewy24.pl/kontakt/reklamacja, telefonicznie pod nr +48 61 642 93 44 lub pisemnie na adres PayPro SA, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań.
- Ceny biletów zawierają podatek VAT. Aby otrzymać fakturę VAT należy w procesie zamawiania wybrać opcję – Faktura VAT – oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
- Zamawiający, który zakupił w systemie sprzedaży online bilety uprawniające do ulgi, zobowiązany jest do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki przed wejściem na wystawę, wydarzenie bądź lekcję muzealną, na które zostały zakupione bilety. Bilety bez udokumentowanego prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia oraz nie podlegają zwrotowi.
- Po opłaceniu zakupu online i zaksięgowaniu płatności przez PayPro, bilety zostaną przesłane na podany adres e-mail w formie załącznika pdf. Zamawiający powinien niezwłocznie zweryfikować poprawność i zgodność biletów z zamówieniem, w szczególności: kwoty, liczby uczestników, opiekunów, nazwy wystawy/wydarzenia/lekcji muzealnej, jego daty
i godziny. - Każdy bilet wydrukowany bądź zapisany na urządzeniu mobilnym podlega weryfikacji przed wejściem na zwiedzanie wystawy, wydarzenie, lekcję muzealną. W przypadku biletu w formie elektronicznej należy pamiętać, by urządzenie mobilne miało zainstalowane oprogramowanie prawidłowo wyświetlające pliki w formacie PDF.
- Zamawiający odpowiedzialny jest za prawidłowy wydruk biletu lub wyświetlenie na ekranie urządzenia mobilnego, a także za ochronę biletu na swojej poczcie elektronicznej. Nie jest możliwe wysłanie biletu na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail po raz drugi.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu na wystawę, wydarzenie lub lekcję muzealną w przypadku, gdy bilet jest zniszczony lub nieczytelny, a weryfikacja kodu kreskowego niemożliwa.
- Zamawiający dokonujący zakupu biletów online zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu Zwiedzania a w przypadku lekcji muzealnych – Regulaminu lekcji muzealnych, z których treścią może zapoznać się bezpośrednio w Muzeum lub na stronie internetowej w zakładce: Regulamin Zwiedzania i Regulamin lekcji muzealnych.
- Brak możliwości zakupu biletów na wystawę za pośrednictwem systemu sprzedaży online nie oznacza braku możliwości zakupu ww. biletów w Kasie Muzeum, o ile bilety na zwiedzanie wystawy są jeszcze dostępne w sprzedaży. Nie dotyczy to wydarzeń i lekcji muzealnych.
IV. Reklamacje
- Zamawiający może złożyć reklamację dotyczącą procesu zakupu biletów oraz jakości usług świadczonych przez Muzeum, w ciągu 14 dni kalendarzowych, od dnia w którym nastąpiło zdarzenie objęte reklamacją, w następujący sposób:
- elektronicznie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: rezerwacje@lazienki-krolewskie.pl,
- pisemnie na adres: Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, ul. Agrykola 1,
00-460 Warszawa.
- W reklamacji Zamawiający powinien wskazać: czego dotyczy reklamacja, podać nr zamówienia oraz przyczynę reklamacji.
- Reklamacja będzie rozpatrzona przez Muzeum w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji Muzeum poinformuje Zamawiającego o rozstrzygnięciu, na piśmie lub poprzez pocztę elektroniczną na adres wskazany w reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Muzeum nie wyłącza prawa Zamawiającego do dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych określonych w kodeksie cywilnym oraz przepisach Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r., poz. 1796).
V. Zwrot i wymiana biletów
- W przypadku, gdy wystawa, wydarzenie lub lekcja muzealna nie odbędą się z przyczyn leżących po stronie Muzeum, Muzeum przyjmować będzie zwroty biletów zakupionych online oraz dokonywać zwrotu wpłaconej kwoty.
- Zakupione bilety nie podlegają zwrotowi ani wymianie, z wyjątkiem sytuacji określonej ust. 1 powyżej.
- Przybycie na zwiedzanie wystawy lub wydarzenia w terminie i/lub przedziale czasowym innym niż wskazany na bilecie lub w e-mailu potwierdzającym Zamówienie, skutkuje brakiem możliwości wzięcia udziału w tym zwiedzaniu lub wydarzeniu, bez prawa do żądania zwrotu kosztów nabycia biletu.
- Czas trwania lekcji muzealnej jest ściśle określony. W sytuacji przybycia na lekcję z opóźnieniem, Muzeum ma prawo skrócić czas jej trwania (o tyle minut, o ile grupa się spóźniła), aby Lekcja zakończyła się zgodnie z planem, z zastrzeżeniem, że w przypadku przybycia grupy na lekcję muzealną ze spóźnieniem przekraczającym 20 minut, Muzeum może odmówić przeprowadzenia lekcji - bez prawa do żądania od Muzeum zwrotu kosztów nabycia biletów.
- Muzeum ma prawo do zmiany terminu Lekcji lub warsztatu, w którym ma zostać przeprowadzona Lekcja lub warsztat. O zmianie terminu Muzeum zobowiązuje się poinformować Zamawiającego niezwłocznie po ustaleniu takiej konieczności (telefonicznie lub poprzez e-mail) i ustalić z nowy termin. W sytuacjach wyjątkowych, gdy ustalenie nowego terminu nie będzie możliwe, Muzeum ma prawo do anulowania Lekcji lub warsztatu i zobowiązuje się do zwrotu należności za bilety.
- Grupa może jednorazowo nieodpłatnie dokonać zmiany terminu Lekcji muzealnej w terminie 5 dni przed wyznaczonym terminem Lekcji – pod warunkiem dostępności innych terminów. Wniosek o zmianę terminu Lekcji powinien być przesłany mailowo na adres e-mail: rezerwacje@lazienki-krolewskie.pl, z zaznaczonymi następującymi danymi: nr zamówienia, imię i nazwisko Zamawiającego, w temacie e-maila należy wpisać: prośba o zmianę terminu lekcji muzealnej.
VI. Prawa i obowiązki Muzeum oraz Uczestników Lekcji muzealnych
- Muzeum zobowiązuje się do zapewnienia wykwalifikowanego Edukatora, aby Lekcja została przeprowadzona w sposób zindywidualizowany i kreatywny, dostosowany do poziomu, wieku uczestników i ich oczekiwań, a także takiego doboru zakresu i sposobu przekazywanej wiedzy, aby uzyskać optymalny efekt dydaktyczny.
- Muzeum zobowiązuje się do zapewnienia materiałów niezbędnych do przeprowadzenia Lekcji.
- Grupa zobowiązana jest przybyć na teren Muzeum na 10 minut przed ustaloną godziną rozpoczęcia Lekcji, na miejsce spotkania z Edukatorem podane w otrzymanym potwierdzeniu przesłanym przez Muzeum na adres e-mail Zamawiającego.
- W razie wcześniejszego, niż w terminie opisanym w ust. 3 powyżej, przybycia grupy na teren Muzeum, grupa zobowiązana jest samodzielnie zorganizować sobie czas oczekiwania na Lekcję. Muzeum nie dysponuje przestrzenią, w której grupa mogłaby zaczekać na rozpoczęcie Lekcji, ani nie ma możliwości przeprowadzenia Lekcji przed ustaloną godziną jej rozpoczęcia.
- Za opiekę nad grupą dzieci lub młodzieży odpowiada jej Opiekun, który ma obowiązek dbać
o grupę w taki sposób, aby Edukator mógł przeprowadzić Lekcję. Do obowiązków Opiekuna należy w szczególności:
- dbanie o to, aby Uczestnicy w trakcie trwania lekcji muzealnej nie dotykali eksponatów, nie siadali na meblach, nie spożywali posiłków, przekąsek, napojów;
- reagowanie na nadmierny hałas grupy, bieganie Uczestników po Obiekcie;
- pilnowanie drożnych ciągów komunikacyjnych (niesiadanie przy drzwiach);
- stosowanie się do poleceń lub wytycznych przekazanych przez pracowników Działu Obsługi Publiczności Muzeum lub Działu Edukacji Muzealnej oraz Edukatora.
- Opiekun odpowiada za szkody wyrządzone Muzeum lub osobom trzecim wskutek niewykonania przez niego obowiązków określonych w VI pkt 5 powyżej.
- W sytuacji, gdy zachowanie grupy uniemożliwia przeprowadzenie Lekcji lub zagraża mieniu Muzeum, w szczególności eksponatom muzealnym oraz roślinności i zwierzętom Ogrodów Łazienek Królewskich Edukator lub pracownik Działu Obsługi Publiczności lub pracownik Działu Edukacji Muzealnej może przerwać Lekcję.
- Uczestnik Lekcji ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone z jego winy na terenie Muzeum, w stosunku do innych Uczestników, osób trzecich, jak i za uszkodzenie mienia Muzeum.
- Muzeum nie ubezpiecza Uczestników biorących udział w Lekcjach i nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.
VII. Dane osobowe
- ADMINISTRATOR - Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, adres: ul. Agrykola 1, 00-460 Warszawa.
- INSPEKTOR OCHRONY DANYCH - z Inspektorem ochrony danych można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@lazienki-krolewskie.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora: Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, adres: ul. Agrykola 1, 00-460 Warszawa.
- ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH –Administrator przetwarza dane osób, które wypełniły Formularz Zamówienia zawarty w Module. Jeśli bilet został przesłany do osoby, która go nie zamawiała za pośrednictwem Modułu zakupowego, to jej dane zostały podane przez osobę wypełniającą Formularz Zamówienia. Dane osobowe pozyskane przez wypełnienie ww. Formularza obejmują następujące kategorie danych: imię, nazwisko, adres e-mail. Opcjonalne – numer telefonu oraz wersję językową Modułu. Natomiast w celu uzyskania faktury VAT także: adres oraz NIP.
- CELE PRZETWARZANIA – dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez zawieranie z Zamawiającym umów sprzedaży biletów zamówionych przez Zamawiającego przy pomocy Modułu oraz wykonanie tych umów, jak również po zarejestrowaniu konta w celu składania kolejnych zamówień poprzez korzystanie z Modułu do sprzedaży biletów na stronie internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- zwrotu biletów oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji (podstawa przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- spełnienia zobowiązań prawnych, w szczególności realizacji obowiązku prowadzenia sprawozdawczości finansowej (podstawę przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
- realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (podstawę przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), przez który należy rozumieć:
- prowadzenie działań marketingowych w formie newslettera - ze względu na przepisy szczególne działania za pośrednictwem maila lub numeru telefonu, prowadzone są w oparciu o odrębną zgodę na wykorzystanie odpowiedniego kanału komunikacji,
- odpowiedzi na przesłane przez Zamawiających pytania za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz telefonicznie,
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z funkcjonowaniem Modułu oraz usługami świadczonymi za jego pośrednictwem.
- CZAS PRZETWARZANIA – dane osobowe będą przetwarzane do czasu:
- trwania umowy sprzedaży pomiędzy Zamawiającym a Administratorem, a po jej zakończeniu do upływu terminów przedawnienia wynikających z niej roszczeń;
- w odniesieniu do danych przetwarzanych w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora, do czasu wniesienia przez Zamawiającego uzasadnionego sprzeciwu,
z zastrzeżeniem kolejnego punktu; - w odniesieniu do działań marketingowych do czasu wycofania zgody na przesyłanie tego typu informacji drogą elektroniczną bądź telefoniczną lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w tym zakresie, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi jako pierwsze;
- do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy sprzedaży.
- ODBIORCY DANYCH – dane osobowe mogą zostać udostępnione:
- organom państwowym oraz innym podmiotom upoważnionym do dostępu do danych w zakresie i w celu określonym w przepisach prawa;
- podmiotom zewnętrznym świadczącym na rzecz administratora usługi wspierające jego funkcjonowanie w zakresie świadczonych usług, m.in. firmom transportowym, dostawcom usług IT, podmiotom audytującym jego działalność, podmiotom odpowiedzialnym za płatności elektronicznej (PayPro SA , właściciela portalu przelewy24.pl).
- PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE - w związku z przetwarzaniem danych osobowych, w przypadkach przewidzianych przepisami prawa, Zamawiający korzystający z serwisu, posiadają następujące uprawnienia:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- usunięcia swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- przenoszenia swoich danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w sytuacji gdy stanowi ona podstawę przetwarzania danych, co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - więcej informacji dotyczących tego uprawnienia dostępne pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi.
- Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 RODO, którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.
- DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH OSOBOWYCH - Podanie danych osobowych przez Zamawiających jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwi (dot. danych wskazanych w Formularzu Zamówienia jako niezbędne) albo może utrudnić (dot. adresu e-mail, numeru telefonu) świadczenie przez Administratora usług drogą elektroniczną a tym samym dokonywanie zakupu przez Zamawiającego biletów on-line.
- PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH – dane osobowe Zamawiających bilety on-line za pośrednictwem Modułu nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
VIII. Postanowienia końcowe
- Zakupione bilety nie mogą być kopiowane ani przerabiane.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za:
- funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów,
- bilety uszkodzone lub zagubione przez Zamawiającego.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości działania Modułu zakupu biletów online, prosimy o niezwłoczny kontakt na adres email: rezerwacje@lazienki-krolewskie.pl .
- Przy zakupie biletów online Zamawiający zobowiązany jest do zapoznania się i zaakceptowania z niniejszego Regulaminu, zapoznania się z klauzulą informacyjną RODO, a także do podawania prawdziwych danych.
- Niniejszy Regulamin zakupu biletów on-line dostępny jest na stronie internetowej Muzeum https://www.lazienki-krolewskie.pl oraz w Kasie Muzeum.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i aktualizacji treści Regulaminu. Zmiany wprowadzane do Regulaminu będą każdorazowo podawane do wiadomości Zamawiającego poprzez zamieszczenie informacji o zmianie w Module i publikację zmienionego Regulaminu w Module, a także na stronie internetowej Muzeum.